Monday, May 2, 2011

kelakar betul!!

Pgggrrhhh...Power Nyer

Aku ada cerita ni... lawak la jugak.. tapi jangan

ketawa tau... Aku baru berkahwin setahun yang lepas

dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja

sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu

kegemaran -iaitu makan telur rebus. Aku pun taktahu

kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya.

Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi

petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak

aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan

meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak

pekena telur rebus ni.. sebab orang rumah aku masak

sedap-sedap. . so aku dah tak kisah lagilah..


Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja,

tiba-tiba kereta aku rosak.. akupun telefon bini aku

katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab

lapar akupun singgah satu kedai makan tu... ada telur

rebus lah.. akupun makan nasi dengan telur rebus..

lepastu aku order telur rebus lebih lagi untuk

diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur

rebus untuk makan sambil berjalan balik nanti. Tiba je

kat rumah aku rasa amatlah kenyang.. maklumlah balas

dendam sebab lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku

masuk kerumah,i steri aku tiba-tiba cakap dia ada

'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup

mata dengan kain hitam yang diikat kemas dibelakang

kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan

Aku duduk dikerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka

ikatan yang menutup mataku.


Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi

malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun

tahan ler... Tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi

mengangkatnya. Apa lagi ada chance aku pun melepaskan

kentut yang ditahan sekian lama.. Fuuuuhhh lega

rasanya.... bau boleh tahan... maklumler berapa biji

telur tah aku bedal tadi... Alamak.. ada lagi satu

la.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu

das lagi.. bunyinya PROOOTTT!! ... fuh bau jangan cakap

beb.. aku pun tak tahan bau dia... aku kipas pakai

tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia... adalah

macam bau telur tembelang sikit.. Tetiba aku dengar

bunyi telefon berdering lagi... hai lamanya tunggu

isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise

dia ni. Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku

rasa power punyalah.. aku kumpul dulu kasi padu..

lepastu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angin

taufan tu... PRRROOOOOTTT! !!!... fuhh lega... bergegar

sikit meja makan dibuatnya... peh tak tahan aku bau

dia power gila.. aku tutup hidung aku.. aku rasa bau

dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga

atas meja makan aku ni.. sambil tu aku sebut

'ahhhh.... lega...'. Adalah dekat 5 minit baru bau

bangkai tu hilang.. Lepas tu isteri aku kembali dan

minta maaf sebab lambat.. lalu dia kata 'SURPRISE!!

HAPPY BIRTHDAY!!' dan suruh aku buka kain penutup mata

aku.. laaa birthday aku hari ni le... camne boleh lupa

ni.. Aku buka le kain penutup mata aku.. mulutku terus

melopong... ALAMAK!!! Benda pertama aku lihat.. muka

merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar

aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku

dengan jiran sebelah rumah rumah aku pun ada!!. ? jadi

aku pun nak kaber malu, aku tanya la kat pak mertua

aku.. 'dah lama ke pak sampai?'.

Dan pak mertua aku pun

jawab.'Dah lama. Sebelum kentut pertama lagi!!!

No comments:

Post a Comment